Absolutní vítězství Kirniga s Hovorkou v Rakousku
Velkého úspěchu v podobě absolutního vítězství na závěrečné soutěži rakouského sprintového mistrovství Herbst rally Leiben v okolí dolno-rakouského Melku dosáhla posádka Richard Kirnig- Jiří Hovorka na Mitsubishi Lancer EVO 9. Jednalo se o první zahraniční start této dvojice. Zeptali jsme se tedy řidiče Richarda Kirniga na pocity a podrobnosti okolo tohoto startu, ale i ohledně celého průběhu dosavadní sezony.
Co Vás přimělo startovat v Rakousku a jak se Vám soutěž líbila?
R.K: Chtěli jsme zkusit něco jiného než je český mistrák a poznat odlišný druh rychlostních zkoušek. O této soutěži jsme od rakouského známého věděli, že je velmi technická a tudíž by se nám mohla líbit, takže jsme se rozhodli zde startovat. Naše očekávání se zcela splnilo, tratě byly krásné v typicky rakouské upravené kopcovité krajině, takže jsme se opravdu pěkně svezli. Dá se říci, že to byla nejhezčí trať, co jsme kdy jeli.
Jak hodnotíte dosažený výsledek?
R.K: I když u našich jižních sousedů není taková konkurence jako v Čechách, hezky jsme si zazávodili. Hlavně s místním matadorem Gunthardem Puchleitnerem a Philippem Lietzem, oba na Mitsubishi. Prvně jmenovaný měl v dopolední sekci lehkou převahu a to i díky námi nedobržděné odbočce na první RZ, kde jsme nechali asi 7 sekund. Tuto ztrátu jsme museli potom stahovat během celé druhé odpolední sekce závodu po vteřinách, až do poslední RZ, před kterou naše ztráta činila již jen 1 sekundu. Díky poslední vyhrané vložce jsme nakonec zvítězili v celkovém součtu o 1,4 sekundy.
Odborná veřejnost si jistě povšimla Vašeho očividného zrychlení na RZ a kvalitních výsledků v porovnání s minulým rokem. Čím to je zapříčiněno?
R.K: Závodíme teprve asi tři a půl roku a neustále se snažíme zdokonalovat, jak v rozpise, tak technikou jízdy. Z předchozích chyb jsme si vzali ponaučení a také se snažíme poněkud omezit náš sem tam rozevlátý jízdní styl, který není vždy nejrychlejší, což se nám potvrdilo i při testování. V neposlední řadě se snažíme o co nejlepší přípravu auta na každý závod, dali jsme teď do auta nový motor s novou jednotkou, čili uvidíme, jestli přinese další zrychlení.
Kterého výsledku si nejvíce ceníš v této sezoně?
R.K: Kromě uvedeného Leibenu se nám podařilo také vyhrát v absolutní klasifikaci Rally Matrix v Kostelci, kde jsme také bojovali do poslední RZ o vítězství s Josefem Pátlem na Mitsubishi EVO 9. Nicméně pro nás nejcennější výsledek z letošní sezony je 12. místo absolutně a 6.místo ve třídě 3 na Rally Bohemia. Tento výsledek mohl být ještě lepší, ale při jednom smyku došlo k bočnímu nárazu do díry a praskla zadní poloosa (po odečtení ztráty by to časově vycházelo asi 8. místo absolutně). S tímto handicapem jsme museli absolvovat ještě dvě následující RZ. Také nás v průběhu sezony potěšily dosahované časy v jednotlivých rychlostních zkouškách, kde jsme sem tam zajeli časy kolem první desítky, třeba i 7.- 8. místa.
Jaké jsou Vaše plány do konce letošního roku a co příští rok?
R.K: Tento rok pojedeme již jen poslední rallysprint ve Vsetíně. Příští rok zase vybrané závody MMČR a rallysprintového mistrovství v ČR s mitsubishi. Nicméně po naší dobré zkušenosti se více zaměříme na závody u našich jižních sousedů v Rakousku, protože se nám tam opravdu líbilo a vládne tam příjemná atmosféra ze strany pořadatelů. Uvidíme, kolik závodů nám čas dovolí. Chtěl bych také poděkovat našim reklamním partnerům za přízeň v letošní sezoně a celému týmu PRW Racing team Pavla Prášila za precizní přípravu vozu.