Číňan s Italem v japonském autě, servisovaným českým týmem na německé rally. Taková nevšední kombinace se sešla na 48-49. ADAC Holstein rally v severním Německu, nedaleko Hamburgu. Tato rally nebyla původně v plánu našeho týmu, nicméně shoda okolností nás nasměřovaly do této přímořské oblasti. Na začátku tohoto dobrodružství bylo zahájení jednání s novým Taiwanským klientem Dai-Wei Yeinem, s kterým jsme řešili možnost pronájmu Hondy Civic type R na domácí Barum rally 2014. Bohužel osobní povinnosti nedovolily tomuto jezdci na Barumce startovat, tudíž jsme museli vymyslet náhradní program. Bylo nám řečeno, že jediný volný termín má o víkendu 1-2. srpna a jestli bychom nenašli nějakou jinou alternativu v tomto termínu. Odpověděl jsem že to nebude žádný problém najít v okolních státech nějakou rally, bohužel opak byl pravdou. Po prostudování všech rally kalendářů v celé Evropě jsem byl nemile překvapen, protože žádná rally se v sousedních státech nekonala. Jedinou vyjímkou byla výše zmíněná Rally ADAC Holstein, která ale nepatřila do velkého německého „mistráku“,spíše to byla taková druholigová lokální rally. Nicméně to bylo našemu klientovi jedno a tak jsme se rozhodli na této rally startovat. Hodně nám taky pomohly rady našich německých zákazníků, kteří startují pravidelně s naším vozem na Jänner rally, posádka Armin Holz-Sebastian Giepel. Ti na Holstein rally již v minulosti startovali a tak jsme alespoň věděli do čeho jdeme.
Po příjezdu na místo konání rally jsme tušili, že tato rally nebude žádná velká hitparáda. Servisní zóna umístěná na poli, technická přejímka a ředitelství rally ve stodole na venkovském statku...Nicméně na toto jsme již zvyklí od našich jižních sousedů v Rakousku a tak nedáme na první dojem ,protože rakouské rally vždy patřily k těm nejlepším z našeho pohledu. Po setkání s naší posádkou se pouštíme do družného rozhovoru, kde se dozvídáme, že italský spolujezdec Maurizio Barone je dobře známý ze startu na Barum rally 2012, kdy s Lucou Betim na Peugeotu 207 S2000 předvedli kolo-střešní kombinaci již na samotném shakedownu.
ADAC rally Holstein měla zajímavou koncepci- dva samostatné závody v jednom dni, bez možnosti servisu. Trochu jsme politovali rozhodnutí vzít co nejvíce náhradních dílů když už jedeme tak daleko, protože tady nám to bylo k ničemu. Jediný servis byl mezi oběma rally, který byl spíše posádkami brán jako přestávka na oběd. A tak jsme se rozhodli ráno, že se půjdeme podívat alespoň na rychlostní zkoušky, když už tam nemáme co dělat..Po kontaktu s ředitelem rally a mé otázce jestli bych nemohl dostat nějakou mapu rally ať se můžeme jít alespoň podívat na rychlostní zkoušky mi bylo řečeno, že žádná mapa není, protože se celá rally jede ve vojenském prostoru Bundeswehru, který je ohraničen plotem a přístup veřejnosti je zakázán. Když viděl, že tento fakt moc nechápu, asi se mu nás zželelo a potom nás protáhl přes bránu do již zmíněného vojenského areálu, kde bylo možno rally sledovat. Kromě pár pořadatelů, hasičů a záchranářů jsme tam byli sami, jen sem tam nějaký tank...Nicméně po prvním rozčarování jsem uznal, že je to vlastně velmi dobrý nápad využít hezkých prázdných cest ve vojenském prostoru, kde nemůžou neukáznění diváci udělat nějaký průšvih. Ideální by bylo brát takový závod jako nějaký test,ale bohužel pro nás to bylo více jak 1.100 km z domova. Přes to všechno se nám tam nakonec líbilo, také díky faktu, že tento prostor byl umístěn přímo na pobřeží Baltského moře, které jsme navštívili. I když byl tento závod pojat naší posádkou spíše jako test nového auta,také zisk celkového 15. a 16.místa absolutně v obou závodech nebyl špatný výsledek, tudíž můžeme být všichni spokojeni. Doufáme, že i v budoucnosti se s touto sympatickou mezinárodní posádkou potkáme na dalších rallye.